לאילו לווים כדאי לחשוב על איחוד הלוואות?

Posted by

לקיחת הלוואה היא פעולה נפוצה בישראל, ורבים מתמודדים עם תשלומים של יותר מהלוואה אחת. אלא שמצב כזה מביא איתו שלל אתגרים חדשים, ואחד מהפתרונות המובילים להתמודדות הוא איחוד הלוואות

קניית בית, החלפת רכב, הרחבת העסק או תשלום עבור לימודים – קיימות סיבות שונות שמביאות ישראלים לקחת הלוואה. בחלק מהמקרים, הלוואה אחת לא מספיקה ונדרשות מספר הלוואות כדי לעמוד בכל המטרות. הבעיה היא שמצב של ריבוי הלוואות מחייב את הלווים לעקוב אחר כל הלוואה בנפרד, להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע לתנאי ההחזר ולא ללכת לאיבוד בניסיון להבין את נושא הריביות.

מי שמתקשים לעקוב אחר ההלוואות שלקחו בצורה עקבית, מוצאים את עצמם בוחרים במסלולים לא אטרקטיביים, משלמים ריביות גבוהות ונקלעים לתסבוכת כלכלית שרק הולכת וגדלה. ישנם אפילו כאלה שמוצאים את עצמם נוטלים עוד הלוואה, מתוך ניסיון להקציב לעצמם זמן נוסף. מיותר לציין שמדובר בפתרון נקודתי בלבד, שעלול להביא אתגרים נוספים לאורך הדרך. ולכן בדיוק למצבים כאלה קיימת האפשרות של איחוד הלוואות.

מהו איחוד הלוואות?

איחוד הלוואות הוא למעשה תהליך במסגרתו מאוחדות כל ההלוואות הקיימות להלוואה אחת ותחת “קורת גג” אחת, בתנאים מסוימים שמוגדרים מול כל לווה. היתרון בבחירה הזו הוא ביכולת לדעת בקלות מהו הסכום הכולל של ההלוואה ומהם התנאים שלה, כדי לעקוב אחריה בקלות, לשלוט בגובה התשלומים ולהימנע ממצב של ריביות מצטברות או קושי לדעת באיזה מסלול אתם נמצאים. 

מי שמעוניין לבצע את התהליך יכול לעשות אותו מול גורמים שונים בהם הבנקים וגורמים חוץ בנקאיים. בדומה לכל הלוואה אחרת – גם במקרה של איחוד הלוואות חשוב לעשות “שיעורי בית” מקדימים ולהבין אילו תנאים אתם מקבלים מכל גורם. זכרו שהמטרה של איחוד הלוואות היא להקל עליכם בהמשך, להימנע מהוצאות מיותרות ולעזור לכם לחזור למסלול בצורה הפשוטה והנוחה ביותר. כך שאם אתם מרגישים שאתם לא מבינים את כל הפרטים במסלול החדש שמוצע לכם, כדאי לעבור שוב על הסעיפים, לקבל את המידע המלא ורק לאחר מכן לגבש החלטה.

Leave a Reply

Your email address will not be published.